Realitný maklér kupujúceho - kupujúci vs. realitný maklér

Autor: Martin Dlugolinský | 24.7.2015 o 10:35 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  219x

Toto obdobie sa pre našich klientov ako aj realitných maklérov trošku zmenilo. Nastáva zmena trhu v zmysle, že Vaša nehnuteľnosť má len takú cenu, akú je ochotný zaplatiť kupujúci. Pre klientov to znamená, že kupujúci je "pán

Klient, ktorý chce kúpiť (kupujúci) nehnuteľnosť má 2 možnosti:

1. Ak sa rozhodne, že si všetko vybehá sám, čaká ho náročná "túra". Môže pobehať celé mesto alebo lokalitu, o ktorú má záujem a navštíviť aj 10 nehnuteľností, až bude mať toho plné zuby. Zorientovať sa v realitnej "džungli" stojí naozaj kopec času a teda aj peňazí. Prečo "džungľa"? Vyskúšajte si to a uvidíte, ponúknem len malý príklad: Existuje veľa realitných kancelárií a maklérov, ktorí zámerne klamú a zavádzajú klientov. Začína to už ponukou a to tak, že ponúkajú nehnuteľnosti, ktoré v skutočnosti ani nemajú, zverejňujú fotky, ktoré nie sú reálne ... .  Keď budete volať na takéto nehnuteľnosti v ich ponuke, dozviete sa, že žiaľ práve ju predali ale majú pre vás niečo podobné. Kto by chcel konkrétne mená, rád vám ich prezradím na osobnom stretnutí.

Aj preto preferujem možnosť druhú.

2. Klient si vyberie toho pravého makléra, zadá konkrétne požiadavky, strávi s maklérom minimálne jednu hodinu a maklér aktívne pracuje pre klienta. Ako zistite, že je ten pravý? Najlepšia reklama je vždy dobré odporúčanie. Opýtajte sa vo vašom okolí, či už niekto má skúsenosť s nejakým maklérom, alebo si všimnite aký marketing si maklér dokáže urobiť, alebo skúste niekoho vo vašom susedstve. V každom prípade len osobné stretnutie vám napovie viac. A čo by mal maklér vedieť? Mal by vám ponúknuť fakty, čiže čísla, štatistiky, mal by poznať lokalitu v ktorej sa pohybuje, mal by sa vedieť odprezentovať, mal by ponúknuť výsledky... . Samozrejme je dôležité dať nakoniec celú dohodu na papier. Len jasné podmienky tvoria dobré vzťahy. Neodporúčam ústnu dohodu, aj keď je tiež platná, ale v realite nefunkčná a väčšinou konči tvrdením proti tvrdeniu. Dohoda (zmluva) by mala obsahovať aspoň to najdôležitejšie: 

- najpodstatnejšie priority pre klienta, t.j. čo nehnuteľnosti nesmie chýbať,
- naopak to, čo určite nehnuteľnosť nemá mať,
- termín je tiež veľmi dôležitý,
- províziu, na ktorú má maklér nárok po splnení požiadaviek.

Prajem šťastnú ruku pri výbere makléra :-)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne, ponuku predložili Číňania a skupina slovenských miliardárov.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.

KOMENTÁRE

Ako o tridsať rokov rozvrátim našu spoločnosť

Moderné demokracie sa premenia na vlády starých.


Už ste čítali?