Provízia realitného makléra

Autor: Martin Dlugolinský | 8.9.2015 o 12:05 | Karma článku: 2,03 | Prečítané:  208x

Viete, čo všetko je zahrnuté v provízii realitného makléra? Prečítajte si o tom, čo získa klient za sumu, ktorú odovzdá realitnej kancelárii. 

Vždy ma poteší situácia pri nakupovaní, akú som zažil pri nedávnej kúpe pánskeho saka. Čo bolo pre mňa príjemným bonusom? Predavačka (milá pani s úsmevom) mi vysvetlila prečo si mám kúpiť práve toto sako, aj keď som si ho nevybral. K saku som teda dostal aj vedomosti a informácie o materiály, údržbe, veľkosti, kombinácií farieb i ďalších možnostiach ako byť "cool". Dnes viem kde sa vrátim a prečo, a čo je dôležité pre predajňu, odporučím ich ďalej. 


   V súvislosti s týmto zážitkom odporúčam klientom na začiatku spolupráce s realitným maklérom, informovať sa na všetky služby, ktoré za províziu získa. Za sumu, ktorú klient odovzdá realitnej kancelárii, získava: spracovanie ponukovej dokumentácie, návrh stratégie marketingu, plán predaja, zaistenie prehliadok ponúkanej nehnuteľnosti, návrh na malé úpravy (home staging), kvalitnú prezentáciu (foto + video),  selekciu klientov, kontrolu a zabezpečenie dokladov alebo dokonca zabezpečenie firmy na opravu či upratanie, taktiež služby spojené s porealizačnými povinnosťami (prevod energií, odhlásenie, prihlásenie ...)


Často sa ale predajca nadchne výhodnou ponukou nízkej provízie, žiadnej zmluvy prípadne podpíše všeobecnú zmluvu realitnému maklérovi, ktorý iba vystaví inzerát na internete a čaká. Po nejakej dobe si majiteľ uvedomí, že pravdepodobnosť úspešného predaja je asi malá. Veľakrát nastane situácia, keď si vlastník predá svoju nehnuteľnosť sám, no vďaka exkluzívnej zmluve musí províziu zaplatiť. Ak človek nemá dobrú skúsenosť, nedá ani dobré odporúčanie na prácu realitného makléra. Pri diskusii o provízii sa klient najčastejšie zameriava na výšku percenta z kúpnej ceny, ktorú bude musieť odovzdať. Neuvedomuje si však dôležitosť správne stanovenej predajnej ceny, od ktorej sa všetko odvíja. Čím lepšie sa nehnuteľnosť pripraví, tým lepšie sa predá. Pri nízkej provízii maklér nemá žiadnu motiváciu investovať do prípravy a končí to väčšinou zavesením ponuky na internet a ešte k tomu aj s nevhodnými fotkami.
To všetko zahŕňať provízia, často krát i viac. Pri samotnom rozhodovaní by sa predajca mal vždy zaujímať o všetky poskytované služby a brať do úvahy, či sú za požadovanú províziu adekvátne. Nakoniec, aby všetky sľuby boli dodržané, je nutné podrobne ich vypísať do zmluvy. 
Dobré zmluvy tvoria dobrých priateľov

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne, ponuku predložili Číňania a skupina slovenských miliardárov.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.

KOMENTÁRE

Ako o tridsať rokov rozvrátim našu spoločnosť

Moderné demokracie sa premenia na vlády starých.


Už ste čítali?